noiembrie 13, 2010

Vreau sa fiu mamica. Ce sa fac?

 De cand ne-am casatorit ma gandeam la momentul cand ne vom simti pregatiti sa fim parinti. Sunt o persoana rationala,care planifica totul din timp. Am inceput sa am o viata sanatoasa cu mult inainte de sarcina. In masura posibilului, nu asteptati sa fiti insarcinate inainte de a face unele schimbari in viata voastra sau pentru a solicita ingrijiri medicale ce vizeaza o sarcina sanatoasa.
Am luat cateva masuri, de exemplu nu am mai fumat si nu am mai baut alcool. Mancam cat mai sanatos si mergeam la sala de 2 ori pe saptamana si o data pe saptamana la masaj. Intotdeauna am fost ingrozita de ideea ca ma voi ingrasa prea mult in sarcina. Asa incat mi-am dorit sa am o greutate corporala adecvata inainte de sarcina.
Am mers la dentist si mi-am rezolvat unele problemele, desi au mai aparut unele mici in timpul sarcinii.
Nu am avut un medic ginecolog stabil niciodata. Si de aceea am mers la o doamna doctor la Medlife sa discutam starea mea de sanatate si planurile in legatura cu sarcina. Din pacate am intarziat vreo 20 de minute si doctorita a fost destul de dura cu mine. M-am simtit groaznic si am horatat sa nu mai merg la ea. Oricum mi-a facut un examen, mi-a dat sa fac niste analize care au iesit ok si mi-a spus sa iau acid folic, ceea ce am si facut.
Din cate am inteles faptul ca aveam o pisica in apartament era o problema, asa ca din acel moment nu i-am mai curatat eu nisipul :). Ma spalam exagerat de des pe maine, inca ma spal, cred ca mi-a intrat in reflex.

Ceva foarte important! Mi-am asigurat veniturile, stiind ca sunt foarte importante in perioada de dupa nastere. Mi-am renegociat contractul, astfel incat sa am toti banii pe cartea de munca ( la mine a fost posibil, tocmai iesisem din perioada de proba de contract determinat pe 3 luni). Nu vroiam sa concep sa traiesc cu 6 milioane pe luna, asa incat m-am luptat cu dintii sa am venituri cat mai mari inainte de a naste copilul. Lucrand in vanzari, am ajuns la un acord cu angajatorul sa primesc comisioanele ca drepturi de autor, mai nou conteaza la calcularea indemnizatiei pentru cresterea copilului.
De asemenea am incercat sa minimizez cat mai mult stresul de zi cu zi de la birou.

Probabil ca este prea mult sau prea putin, dar in acest fel am stat linistita ca am facut tot posibilul pentru a imbunatati sansele de a avea un copil sanatos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu