noiembrie 25, 2010

Arsuri mari pe esofag... in sarcina

Nu stiu daca voi v-ati luptat cu acest neajuns, dar eu am avut mari probleme cu arsurile gastro-esofagiene incepand cu luna a cincea de sarcina.
Inainte de asta, cand am fost internata in spital, la 11 saptamani, colegele mele se plangeau de arsuri. Ma distra una dintre ele ca zicea ca iar ii creste copilului parul. Am auzit ca asa se zice...
Cand am avut si eu acest simptom m-am interesat si am aflat ca nu are nici o legatura cu cresterea parului copilului :).
Hormonul progesteron este eliberat imediat ce femeia ramane insarcinata si poate cauza unele simptome ce includ si refluxul gastro esofagian. Progesteronul provoaca relaxarea valvei care leaga stomacul de esofag. Relaxarea acestui muschi permite unei cantitati de acid gastric sa refuleze inapoi in esofag. Acidul gastric irita mucoasa esofagului provocand senzatia de arsura in piept, care poate fi mai puternica sau mai slaba.
O data cu cresterea bebelusului, el ocupa tot mai mult loc in zona abdominala, stomacul este impins si presat, deci acidul gastric are sanse mai mari sa se intoarca in esofag in cantitati mai mari.
Eu am folosit cateva remedii simple, care m-au ajutat sa reduc semnificativ neplacerile provocate de arsuri:
- mancam un iaurt sau beam un pahar cu lapte. O lingura de miere intr-un pahar cu lapte cald facea minuni;
- mancam mai multe mese mici decat doar 3 mese imbelsugate;
- evitam condimentele, grasimile, alimentele grele. Ardei si rosii incercam sa mananc cat mai putin, deoarece produc o cantitate mai mare de acid gastric;
- fara alcool, usturoi, ciocolata ( usor de spus, mai greu de facut). Recunosc ca la ciocolata nu am putut si nu am vrut sa renunt :)
- nu mancam cu 2 ore inainte de culcare;
- nu ma intindeam imediat dupa ce luam masa;
- dormeam cu mai multe perne sub cap.'
Sper ca aceste idei sa va ajute sa treceti mai usor peste arsurile la stomac din timpul sarcinii.
Sanatate, ca-i mai buna decat toate!

Un comentariu: