noiembrie 24, 2010

Am fost la scoala parintilor...

Ca orice viitori parinti preocupati de ingrijirea bebelusului care urmeaza sa vina pe lume, eu si sotul meu ne-am hotarat sa urmam cursuri pentru parinti, cursuri de puericultura. Dupa nastere vom avea nevoie de toate cunostintele pentru ca nu ne va ajuta nimeni cu copilul. Bunicile inca nu au iesit la pensie si nu stau in Bucuresti.
Mai mult, tati avea posibilitatea la 10 zile suplimentare fata de cele 5 zile libere legale, in cazul in care prezenta la serviciu un atestat de la curs.
Asa ca am inceput sa ne interesam de astfel de cursuri. Am aflat ca unele erau cu plata si altele gratuite.
Noi am ales cursurile gratuite de la Spitalul Filantropia, in acea perioada cochetam cu nasterea la acest spital cu dr. Maria Bari.
Cursul este impartit in patru parti:
LECTIA 1
- Dezvoltarea embrionului in uter; caseta video
- Semne care anunta demararea travaliului
- Pozitii alternative in travaliu
- Discutii
- Exercitiu de relaxare
LECTIA 2
- Prima perioada a nasterii: Stergerea si dilatatia colului
- A doua perioada a nasterii: Expulzia fatului; caseta video
- A treia perioada a nasterii: Expulzia placentei
- Discutii
- Exercitiu de respiratie si de relaxare
LECTIA 3
- Ingrijiri postnatale (fizice si psihice)
- Alimentatia naturala - alaptarea
- Alimentatia artificiala
- Schimbarea de impresii cu femei care deja au nascut
LECTIA 4
- Ingrijirea noul-nascutului; demonstratie practica
- Baia si masajul nou-nascutului; caseta video
- Metode contraceptive
Din pacate nu am ajuns decat la 2 cursuri: cel despre nastere si cel despre ingrijirea copilului, ne-au ajutat mult, cred ca oricum erau cele mai importante. Ideea este ca moasa a fost foarte draguta si ne-a dat atestatul oricum. 
In concluzie a fost folositor. Cel mai mult ne-a ajutat la baia bebelusului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu