noiembrie 16, 2010

Nu sunt grasuta, sunt insarcinata!!!

  Nu numai eu am frica asta sa nu ma ingras prea mult in sarcina, nu?
La birou, un coleg mi-a spus o data grasuto si i-am raspuns ca nu sunt grasuta, sunt insarcinata! nu a mai glumit cu mine de atunci. Probabil nu numai eu sunt sensibila cand vine vorba de greutate in general si de greutatea in sarcina in special.
In carti scrie ca 10-16 kg in plus fata de greutatea de dinainte de sarcina este in limite normale. Eu m-am ingrasat cam 17-18 kg. Alte femei ajung chiar la 30-40 de kg in plus. Cum putem sa controlam aceasta luare in greutate? Bineinteles conteaza si cum se desfasoara sarcina. Una este sa ai complicatii toata perioada si sa trebuiasca sa stai la pat si alta sa faci miscare tot timpul. Am citit ca Nicoleta Luciu a luat in greutate peste 30 de kg. Si a reusit sa slabeasca, cu mult efort intr-adevar. Dar se poate. Ar trebui atunci ca o sarcina sa fie refugiul nostru in care sa nu ne pese cat mancam si ce mancam?
Eu cred ca nu. Eu nu as risca sanatatea mea si a copilului meu. Dar daca depasesc greutatea recomandata de doctori, asta este, macar am incercat.
La inceputul si la sfarsitul sarcinii am avut hemoragii puternice asa ca a trebuit sa stau cateva saptamani in pat. Insa in rest am incercat sa mananc cat mai sanatos si sa fac miscare. Nu exista zi sa nu ies la plimbari lungi cu sotul meu. Si o data sau de doua ori pe saptamana faceam gimnastica pentru gravide sau yoga pentru gravide. Problema mea a fost ca nu am putut sa renunt la dulciuri, insa am facut un pact cu sotul meu sa mananc o prajitura in fiecare weekend. Imi plac amandinele :)
Echilibrul este cel mai important in toate, asta am invatat cat timp am fost insarcinata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu