septembrie 05, 2011

Exercitiu de relaxare in timpul travaliului

Starea noastra de spirit are o mare influenta asupra comportamentului corpului nostru, mai ales in timpul nasterii care este un moment de panica si frica. Atunci cand suntem speriate, corpul nostru reactionaeaza prin incordare si atunci durerile pe care le vom simti vor fi mai mari. Daca avem o atitudine pozitiva si incredere in fortele proprii, corpul se va mentine relaxat. In timpul durerilor putem sa ne mentinem concentrate pe emotii pozitive, in vederea eliberarii tensiunii.

 Vizualizarea corecta a unei contractii:
"Contractia vine ca un val, care incepe adanc in interiorul corpului ca o mica umflatura. Vaga la inceput, ea creste...tot mai mare, tot mai puternica. Ma intreb: ce sa fac? Ajunge la un maximum de tarie, putere, durere. Taria, puterea, durerea- toate ma afecteaza. Ma aflu pe creasta acestui val si ma las purtata de el. Pe masura ce puterea aceasta imi ia corpul in stapanire, uterul lucreaza pentru a-mi deschide colul si a-mi aduce bebelusul mai aproape. Nu ma lupt cu cu valul, ma relaxez si facand acest lucru ma simt sigura, sustinuta si puternica. Am o fata calma si linistita. Bratele si picioarele plutesc - libere si relaxate. Nu ma tem. Sunt deschisa in fata acestei puteri. Iar acum valul se sparge; da inapoi; se retrage adanc in interiorul fiintei mele. Sunt in repaus."

"Ma simt linistita si calma. Inchid ochii si ma concentrez in interiorul trupului meu. Respir adanc si nu ma mai gandesc la nimic. Imi las trupul sa se odihneasca si muschii sa se relaxeze. Pielea capului este relaxata. Mintea mea este linistita. Ochii mei sunt grei. Gura zambeste incet si buzele sunt relaxate. Obrajii sunt relaxati si falcile moi. Fruntea si fata sunt relaxate, netede si moi. Gatul este nemiscat. Umerii atarna relaxati, mainile plutesc, degetele sunt calde. Plamanii respira adanc, incet, in timp ce pieptul se ridica si cade fara efort. Intreg corpul meu respira. Bataile inimii sunt puternice si ritmice. Burta este rotunda, plina de energie si liniste. Copilul meu pluteste si este linistit, puternic si se simte in siguranta. Soldurile sunt relaxate, la fel si picioarele. Simt cum caldura imi coboara in picioare. Genunchii si gleznele sunt grele si libere. Intreg corpul meu este relaxat. Inauntrul meu ma simt linistita si calma, impacata cu toata lumea si cu mine. Copilul meu simte acest lucru si il impartaseste cu mine."

Faceti cum am facut si eu: Scrieti pe un carnetel aceste cuvinte si puneti-l in bagajul de maternitate. In timpul travaliului cititi cu voce tare sau in gand aceste cuvinte.
Sper sa va fie de folos.
Multa sanatate la burtici si bebei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu