septembrie 06, 2011

Cum alegem medicul pentru nastere?

Este foarte important cu cine nastem, atat in cazul nasterii naturale, cat si in cazul nasterii prin cezariana. Este vorba in primul rand de incredere. Am fost la multi medici ginecologi de-a lungul timpului, nu am avut un medic al meu, pe care sa-l cunosc si sa ma cunoasca. Poate nu este si cazul vostru.
Eu cum a facut testul de sarcina si a iesit pozitiv, am sunat imediat la Medlife si am facut o programare la primul doctor disponibil, de preferat doamna doctor :).
Din fericire ne-am inteles bine din prima clipa. Prin luna a 4-a am fost la morfo-fetala si doctorita aceea mi-a propus sa nasc cu ea la Filantropia si imi suradea ideea, la Medlife nu imi permiteam in nici un caz. Dar tocmai o cunoscusem si ea nu stia de poblemele mele din saptamana a 9-a cu hematomul urias si sangerarile abundente.
Asa ca am sunat-o pe doctorita mea, Luiza Dincaref si am intrebat-o daca pot sa nasc cu ea la un spital de stat. Surpriza mea a fost ca puteam sa nasc cu ea la Municipal., chiar daca nu dadea consultatii acolo. Am inteles ca acum nu mai face nici nasteri acolo.
O prietena buna a mea a pierdut un copil acum un an si ceva in luna a 6-a. Mergea la Medsana. Nu prea a fost multumita de doctorul ei de acolo. Acum este insarcinata din nou si suntem toti foarte entuziasmati. M-a rugat sa i-o recomand pe doctorita cu care am nascut eu si i-am recomandat-o cu drag. In total a fost la 3 medici, toti recomandati de cineva. Insa a ales-o tot pe Dr. Dincaref. Ce i-a placut la ea a fost ca s-a uitat la fiecare analiza pe care a facut-o in sarcina precedenta cu mare atentie si i-a dat curaj, cum de altfel facea si cu mine.
Recomandarea mea este ca la inceputul sarcinii sa vedeti 2-3 doctori, apoi sa faceti o alegere. Este importanta comunicarea si intelegerea. Eu puteam sa-i pun si 10 intrebari doctoritei mele si imi raspundea la fiecare cu multa rabdare. Si ideal ar fi sa nasteti cu doctorul care v-a urmarit sarcina de la inceput, mai ales daca au fost problemutze mari sau mici pe parcurs.

Multa sanatate si sarcina usoara!

2 comentarii:

  1. Este foarte importanta compatibilitatea pe care o ai cu medicul care va urmari sarcina, trebuie sa poti sa ii pui intrebarile cele mai delicate fara sa iti fie teama

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost si eu la Luiza Dincaref. Cea mai umilitoare experienta din viata mea.

    Prima data, asistenta ei m-a luat asa la misto, ca si cum eram la stat, nu la privat, pe banii mei. Asta cand am intrebat-o cum se completeaza o fisa, de ce semnez ca "am luat la cunostinta" cand nu m-a informat absolut nimeni de absolut nimic.
    Apoi am intrat in cabinetul lui Dincaref si nici ea n-a explicat nimic. Teoretic cineva trebuie sa-ti spuna ca poti sa lesini pe masa de consult sau alte chestiuni dragalase din astea si esti de acord cu riscurile asumate. Efectiv, amandoua m-au impins cu usa ca sa semnez.
    Apoi, fara nici o legatura cu problema mea (candida), doamna doctor mi-a zis ca poate sa-mi recomande un nutritionist. Cand am intrebat-o de ce, mi-a zis ca nu e normal ca, la varsta mea, sa fiu asa de grasa.
    I-am spus scurt ca daca o sa vreau un nutritionist o sa merg la un nutritionist nu la un ginecolog. Si-am crezut ca asta a fost finalul discutiei, dar nu.
    A asteptat sa ma dezbrac, sa ma urc pe masa de consult si, cu mana pana la cot in vaginul meu, in cea mai vulnerabila ipostaza in care poate sa fie o femeie, a inceput sa-mi toarne ca ar trebui sa-i multumesc pentru sfat, ca altele ar fi recunoscatoare si sa nu mai incordez, de ce ma incordez?
    Apoi a declarat ca totul e in regula, ca si cum candida se detecteaza cu ochiul liber si mi-a dat un tratament superficial DOAR pentru ca am insistat.

    Nu am fost mai prost tratata si mai umilita in viata mea.

    M-a facut sa ma simt efectiv ca ultimul om si bineinteles nici medicamentul recomandat n-a functionat deloc.

    RăspundețiȘtergere